6 zasad, które warto przestrzegać, korzystając z LinkedIn
Biznes

6 zasad, które warto przestrzegać, korzystając z LinkedIn

Decydując się na zamieszczenie swojego zawodowego profilu na LinkedIn, warto stać się jego aktywnym i świadomym użytkownikiem. Wykorzystaj czas spędzany na portalu do nawiązywania relacji społecznych i biznesowych, poznawania ludzi z branży oraz rozwoju swojej kariery. 

6 zasad, które warto przestrzegać, korzystając z LinkedIn

Społeczność użytkowników LinkedIn kieruje się zasadami, które warto znać i przestrzegać.

  1. Zachowuj się uprzejmie

Wyobraź sobie, co powiedziałbyś i zrobił podczas biznesowej kolacji albo na branżowej konferencji, a czego byś nie mówił i nie robił. Gdy nie wiesz, co zrobić, przestrzegaj zasad zbliżonych do tych, które stosujesz podczas spotkań z potencjalnymi klientami lub pracodawcą w biurze.

Nie pisz w internecie tego, czego nie miałbyś odwagi powiedzieć osobiście. Nie obrażaj innych użytkowników – nawet w formie żartu lub ironii. Zwróć szczególną uwagę na treści, które mogą brzmieć dwuznacznie. Aluzje oraz podteksty w komunikacji internetowej są trudniejsze do wychwycenia, co powoduje, że łatwo o nieporozumienia.

  1. Stawiaj na relację, a nie na rację

Merytoryczne dyskusje powinny być prowadzone z szacunkiem. Nie wdawaj się w kłótnie ani słowne utarczki. Unikaj osobistych wycieczek. Nie obrażaj, nie hejtuj.

Dyskutuj z poglądem, a nie osobą, która go wygłasza. Przedstaw swoje stanowisko w sposób spokojny i wyważony. Odpuść, jeśli nie widzisz pola do porozumienia.

Użytkownik, który wchodzi na Twój profil, zwykle sprawdza Twoją ostatnią aktywność. Nieuprzejma uwaga lub agresywny komentarz skierowany w stronę innej osoby mogą skutecznie zniechęcać́ do kontaktu z Tobą.

  1. Zadbaj o poprawność treści, które publikujesz

Zarówno pod względem merytorycznym, jak i językowym. Dbaj o to, by przekaz był zrozumiały, przejrzysty i pozbawiony błędów ortograficznych.

Używaj rozważnie emotikonów (zbyt duże ich nagromadzenie wygląda infantylnie) i wielkich liter (często odczytywane są jako krzyk).

  1. Unikaj spamowania

Nie spamuj tablicy, skrzynek mailowych i komunikatora. Traktuj innych tak, jak chcesz by oni Ciebie traktowali. Nie przesyłaj dalej łańcuszków, złotych myśli, nie włączaj użytkowników do grupowych wiadomości bez ich wcześniejszej zgody. Jeśli chcesz korzystać z LinkedIn do celów sprzedażowych, zapoznaj się z zasadami Social Sellingu. Unikaj umieszczania linków do swoich produktów lub usług w dyskusjach niezwiązanych z danym tematem. W powszechnym odbiorze jest to traktowane jako spam.

  1. Szanuj czas innych

Zanim zadasz pytanie w grupie, sprawdź wcześniejsze dyskusje, żeby mieć pewność, że ten temat nie był jeszcze poruszany. Staraj się nie powielać tych samych wątków.

  1. Daj się poznać.

Zobacz więcej podobnych postów