Jak stworzyć nowoczesny i skuteczny folder reklamowy?
Biznes

Jak stworzyć nowoczesny i skuteczny folder reklamowy?

Foldery reklamowe są jednymi z najczęściej stosowanych prospektów reklamowych. Mogą występować w różnych rozmiarach, a ich głównym celem jest zaprezentowanie w atrakcyjnej formie wizualnej towarów lub usług oferowanych przez firmę. Kluczem do sukcesu jest odpowiedni projekt, który nada folderowi atrakcyjnego i nowoczesnego wyglądu. Zarówno projekt, jak i druk folderów powinien zostać zrealizowany przez profesjonalistę. Na co warto zwrócić uwagę decydując się na wykonanie folderów reklamowych?

Co powinien zawierać kompletny folder reklamowy?

Folder reklamowy zazwyczaj ma formę jednego arkusza papieru i zawiera maksymalnie cztery strony. W zależności od preferencji może występować w różnych formatach. Głównym zadaniem folderu reklamowego jest zaprezentowanie odbiorcom w nowoczesnej i atrakcyjnej formie działalności firmy, w tym jej towarów lub oferowanych usług. Każdy folder reklamowy powinien zawierać pewne podstawowe informacje oraz odpowiednią formę, która zagwarantuje mu skuteczność oraz pozwoli na realizację celu jego powstania.

W przypadku folderów reklamowych istotna jest zarówno sama treść, jak i jej oprawa graficzna. Na samym wstępie folderu powinny znaleźć się podstawowe informacje na temat oferty firmy. Bloki tekstu powinny być krótkie, jasne w odbiorze oraz zwięzłe. Towarzyszyć im powinny grafiki i obrazki, które dodatkowo uatrakcyjnią charakter wizualny folderu. Nie należy także zapominać o przedstawieniu mocnych stron oferty, jej zalet z punktu widzenia odbiorcy oraz korzyści, jakie osiągnie sięgając po proponowane produkty lub usługi.

Oprócz samej treści i ilustracji, folder reklamowy może zostać wzbogacony o dane statystyczne, które przekonają odbiorcę do wyboru konkretnej oferty. Mogą one przybierać postać prostych w odczycie wykresów, tabelek, wyników ankiet lub popularnych infografik. Umieszczenie takich informacji pozwoli dodatkowo podnieść wiarygodność oferty oraz wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów. Podobny efekt osiągniemy zamieszczając w folderze także wybrane opinie zadowolonych klientów.

Jak stworzyć nowoczesny i skuteczny folder reklamowy?

Projekt i druk folderów w praktyce – jak to zrobić dobrze?

Dobrze zaprojektowany i wykonany folder reklamowy powinien wzbudzać w odbiorcy pozytywne emocje oraz wpłynąć na jego wyobraźnię. Pozwoli to zwiększyć prawdopodobieństwo zapamiętania oferty oraz zwiększy szanse wywarcia wpływu na decyzje zakupowe podejmowane w przyszłości. Istotne jest także, aby wygląd folderu był spójny z systemem identyfikacji wizualnej firmy, co dodatkowo pomoże zwiększyć rozpoznawalność marki.

Folder reklamowy powinien być atrakcyjny wizualnie, zawierać wszystkie istotne z punktu widzenia konsumenta informacje oraz przedstawiać je w czytelnej i estetycznej formie. Przekaz powinien być zwięzły i jasny w odbiorze, a najważniejsze jego elementy odpowiednio podkreślone, aby nie umknęły uwadze odbiorcy. W wykonaniu folderów reklamowych ważną rolę odgrywa zarówno projekt, jak i druk folderów, które to czynności warto powierzyć profesjonalistom specjalizującym się w realizacji tego rodzaju nośników reklamowych.

Zobacz więcej podobnych postów