Sposób na efektywną komunikację międzykulturową
Biznes

Sposób na efektywną komunikację międzykulturową

Współcześnie komunikacja przeważnie ma miejsce w przestrzeni internetowej. Jest to dużo bardziej korzystniejsza perspektywa, gdyż różnice kulturowe w tej sferze ulegają zatarciu. Stan ten zawdzięcza się także globalizacji gdzie większość państw na półkach sklepowych ma te same produkty, od tych samych producentów, ogląda podobne ekranizacje znanych i lubianych programów. Social media stały się furtką do pozostawania w kontakcie z osobami z całego świata. Mimo to w biznesie nadal ma ogromne znaczenie znajomość kultury kraju z jakiego pochodzą nasi partnerzy czy kontrahenci. Aspekt ten jest niezwykle znaczący w kontekście odnoszenia sukcesu biznesowego.

Komunikacja międzykulturowa w biznesie

Nie ma wątpliwości, iż komunikacja międzykulturowa w biznesie ma ogromne znaczenie. Każda firma nawiązująca współpracę z osobami z zagranicy musi nabyć wiedzę dotyczących obyczajów i tradycji o danym kraju. Jest to niezwykle ważne, ponieważ społeczeństwa zamieszkujące różne państwa różnią się między sobą sposobem ekspresji, poczuciem humoru czy etykietą biznesową. W niektórych krajach zasadne będzie wręczenie jakiegoś upominku, a w z kolei może być to bardzo negatywnie odbierane. Każdy kraj się czymś różni, dlatego bardzo ważne jest to, by wcześniej poznać kulturę i tradycję naszego współpracownika.

Sposób na efektywną komunikację międzykulturową

Dostosowanie ofert firmy do danej kultury

Nawiązując współpracę z innymi rynkami trzeba wiedzieć, że treści konstruowane do tej pory będą musiały ulec zmianie. Wynika to z tego, że każdy kraj inaczej prezentuje pewne treści. Oferta nawet taka najbardziej zaawansowana musi być dopasowana do wymagań jakie stawia odbiorca. W przypadku podjęcia decyzji o przetłumaczeniu własnej oferty na język kontrahenta warto powierzyć to zadanie tłumaczowi, który specjalizuje się w tłumaczeniach biznesowych, ponieważ oprócz znajomości języka posiada wiedzę o kulturze danego kraju. On doskonale wie jak przetłumaczyć tą ofertę w taki sposób, by była interesująca dla odbiorcy z poza Polski.

Szkolenia cross-kulturowe

Firmy, które podjęły się współprac z zagranicznymi partnerami mają świadomość, że wchodzą w środowisko wielokulturowe. Mają tą świadomość, że znajomość jednego czy dwóch języków oraz kilku zwyczajów i etykiety biznesowej może być nie wystarczające. Wejście na zagraniczny rynek wiąże się z celem takim, by równie skutecznie trafić do nowej grupy odbiorców jak miało to miejsce na rynku krajowym. Świetnym rozwiązaniem dla biznesmanów otwartych na współpracę międzykulturową jest przejście przez szkolenia cross-kulturowe, które dają możliwość komunikowania się z osobami z poszczególnych regionów. Osoby oddelegowane do spraw międzynarodowych nie tylko biegle muszą posługiwać się w danym języku, ale mieć wiedzę dotyczącą różnic kulturowych. Wiedza ta pozwoli nam wyeliminować nieprzyjemne konflikty czy też nieporozumienia. Drugim rozwiązaniem będzie zatrudnienie do swojej firmy tłumaczów, którzy przekażą wiedzę dotyczącą innej kultury, z którą się ma do czynienia i ją zrozumieć.

 

Zobacz więcej podobnych postów