Każdy konsument przynajmniej raz w życiu miał styczność z benefitem, jakim jest karta podarunkowa. Obecnie oferuje je coraz więcej sklepów i marek usługowych. Karty podarunkowe działają już nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale też w internecie, a klient może uzyskać za nie zarówno towary, jak i doświadczenia, takie jak wizyta w muzeum czy skok na bungee.
Coraz popularniejsze karty podarunkowe
Rosnąca popularność kart podarunkowych nie może dziwić. Posiadają mnóstwo zalet zarówno dla klienta, jak i dla firmy, która je wręcza. Voucher z kwotą do wykorzystania na zakupy w ulubionym sklepie to zawsze trafiony prezent, gdy nie jest się pewnym, co kupić. Otrzymujący może wykorzystać go w wybrany przez siebie sposób, zaopatrując się w to, czego aktualnie potrzebuje. Przejrzyste warunki funkcjonowania, ciekawe design’y kart, ich dostępność i uniwersalność przyczyniają się do coraz większego wzrostu popularności kart prezentowych zarówno wśród konsumentów, jak i samych marek. Nie ma wątpliwości, że dzisiaj karty podarunkowe stanowią główne elementy programów lojalnościowych.
Co firma zyskuje na kartach podarunkowych?
Firmy oferujące karty podarunkowe zyskują dzięki nim przede wszystkim większą lojalność klienta oraz zatrzymanie gotówki w firmie. Rozwiązania takie, jak wręczanie klientowi karty podarunkowej w zamian za zwrot towaru, zachęcają do szerszego poznania oferty i ponownych zakupów. To również doskonała alternatywa dla gotówki i potencjalnie większy przyszły zysk dla firmy. Najnowsze badania pokazują, że klienci robiący zakupy za pomocą vouchera częściej wybierają nieprzecenione produkty. Jest to więc jeden z najbezpieczniejszych elementów strategii rozwojowych firmy. Każda karta podarunkowa ma swój termin ważności, dlatego marka nigdy nie będzie stratna. Co więcej, każdy klient wręczając komuś kartę podarunkową w prezencie staje się ambasadorem marki - osoba obdarowana to potencjalnie nowy stały klient.
Karty elementem większej strategii
Karty podarunkowe łatwo wpasować w inne działania marketingowe i programy lojalnościowe. Można je promować przez cały rok, offline i online, wręczać influencerom na zasadzie współpracy barterowej, przedstawiać zamiast wizytówek na targach - możliwości są niemal nieograniczone. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie zarządzanie i wkomponowanie ich w strategię rozwojową marki. W tym zakresie każda marka zyska dzięki pomocy specjalistów. Oferowany przez firmę Spartavity system Sparta Gift Card pozwala na łatwe i kompleksowe zarządzanie i obsługiwanie kart podarunkowych. System obsługuje karty zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Sparta Gift Cards pomaga dostosować karty do indywidualnych potrzeb i możliwości marki oraz ułatwia obsługę klientów.
Nie warto zwlekać z zatrudnianiem specjalistów. Samodzielne tworzenie programów lojalnościowych to prawdziwa droga przez mękę, która zwykle nie zapewnia oczekiwanych rezultatów. Mało kto zdaje sobie sprawę, jak trudne jest przygotowanie, a później zarządzanie programami lojalnościowymi. Dotyczy to zarówno omawianych kart podarunkowych, jak i wszelkich innych elementów programu dla klientów.