Digital marketing - co warto o nim wiedzieć?
Biznes

Digital marketing - co warto o nim wiedzieć?

Obecnie żyjemy w czasach, w których marketing internetowy zyskuje na coraz to większej popularności. Wiele przedsiębiorców chętnie reklamuje swoje produkty i usługi w sieci. Należy również podkreślić, że zwłaszcza teraz, kiedy to na skutek pandemii koronawirusa wiele firm przenosi się do home office warto szerzej zapoznać się z tak zwanym cyfrowym marketingiem. Digital marketing to, bowiem szansa dla wielu przedsiębiorstw.

Czym tak właściwie jest digital marketing i jakie są jego główne zalety?

Warto przede wszystkim zaznaczyć, że digital marketing, czyli tak zwany marketing cyfrowy jest pojęciem nieco szerszym od tradycyjnego marketingu internetowego. Digital marketing uwzględnia, bowiem wszelką komunikację cyfrową z użytkownikami, czyli poza korzystaniem z rozwiązań internetowych, ten rodzaj reklamy wykorzystuje również kampanie SMS czy też MMS. Digital marketing opiera się na optymalizacji treści. Należy również dodać, że tego rodzaju reklama powinna w jak najszybszy, a przy tym również w jak najtańszy sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dlatego też cyfrowy marketing jest chętnie wykorzystywany przez wielu przedsiębiorców. Ma on naprawdę wiele zalet, nic więc dziwnego, że coraz częściej wypiera tradycyjne formy marketingu. Choć należy zaznaczyć, że wdrożenie rozwiązań nakierowanych na marketing cyfrowy nie musi od razu oznaczać całkowitej rezygnacji z tradycyjnej formy reklamy. Z powodzeniem można połączyć obie te formy. Jakie są, więc największe plusy cyfrowego marketingu? Z cała pewnością zaliczymy do nich: idealne dostosowanie do potrzeb konsumentów, bardzo szeroki zasięg odbiorców, mierzalność skuteczności działań czy też możliwość stworzenia bazy mailowej klientów, którzy wskazują zainteresowanie naszymi produktami.

Digital marketing - co warto o nim wiedzieć?

Digital marketing – co wchodzi w jego skład?

Do podstawowych elementów marketingu cyfrowego możemy zaliczyć miedzy innymi SEO, SEM i PPC, social media, content marketing, e-mail marketing czy też wspomniany już wcześniej marketing SMS i MMS. SEM, czyli Search Engine Marketing to najprościej mówiąc wszelkie działania, które dotyczą marketingu w Internecie. W skład SEM wchodzi zarówno SEO, jak i PPC. SEO, czyli Search Engine Optimization to długofalowy proces, który polega na odpowiednim stosowaniu słów kluczowych tak, aby możliwe było osiągniecie jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce internetowej Google. Jeżeli zaś chodzi o Pay Per Click (PPC) to jest to taka forma rozliczania reklam zgodnie, z którą reklamodawca płaci nie za samo umieszczenie reklamy, a za każde kliknięcie użytkownika przechodzące na dana witrynę internetową. Należy podkreślić, że w dzisiejszych czasach posiadanie przez daną markę konta w social mediach ma naprawdę duży wpływ na jej odbiór przez klientów. Do najpopularniejszych serwisów należą zwłaszcza Facebook, Instagram czy Twitter. W cyfrowym marketingu duże znaczenie ma również tak zwany marketing treści, czyli content marketing, który to polega na regularnym tworzeniu i dystrybucji przydatnych, a przy tym atrakcyjnych dla odbiorców treści, które to mają na celu zachęcenie do skorzystania z usług naszej firmy. Do promowania tego typu treści możemy wykorzystać e-mail marketing. Jeżeli zaś chcemy przekazać informacje dotyczące np. nowej oferty czy planowanej promocji osobom, które nie zawsze spędzają swój wolny czas w Internecie warto skorzystać z kampanii SMS czy MMS.

Jeśli preferujesz jednak tradycyjny sposób dotarcia do klienta rozważ skorzystanie z roll-upów reklamowych

 

Zobacz więcej podobnych postów