Specjalista ds. BHP na etacie czy zewnętrzna firma?
Porady

Specjalista ds. BHP na etacie czy zewnętrzna firma?

Specjalista ds. BHP na etacie czy zewnętrzna firma?

Decyzja, czy zatrudnić w przedsiębiorstwie specjalistę do spraw BHP na etacie, czy też zlecić prowadzenie wszystkich działań związanych z tą dziedziną firmie zewnętrznej, zależy od wielu czynników. Wśród najważniejszych można wymienić rozmiar firmy i rodzaj działalności, liczbę pracowników, skalę ryzyka związanego z wykonywaną pracą oraz dostępne środki finansowe.

Ostateczna decyzja powinna zostać podjęta na podstawie dokładnej analizy potrzeb firmy oraz porównania kosztów i korzyści z obu rozwiązań.

Co wchodzi w zakres obowiązków BHP?

Do zadań służby BHP należy prowadzenie obowiązkowych szkoleń dla pracowników (szkolenia wstępne i okresowe), prowadzenie dokumentacji BHP, analiza i oceną ryzyka zawodowego, badanie i pomiary czynników środowiska pracy.

Należy do nich również tworzenie szczegółowych instrukcji dla poszczególnych stanowisk pracy, sporządzanie dokumentacji powypadkowej, prowadzenie rejestru wypadków i chorób zawodowych, nadzorowanie zgodności procedur i dokumentacji z wymogami przepisów bhp i ppoż. A także pilnowanie norm przydziału odzieży roboczej i środków ochrony indywidualnej, tworzenie instrukcji BHP oraz analizowanie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Specjalista na etacie

Korzyści z zatrudnienia specjalisty BHP na etacie to między innymi łatwiejsze dostosowanie do specyfiki branży i wewnętrznych procedur firmy, ciągły nadzór nad stanem bezpieczeństwa i Miesięczne koszty w tym przypadku będą jednak znacznie większe.

Firma zewnętrzna, czyli outsourcing

Jedną z korzyści zatrudnienia firmy zewnętrznej jest zwiększenie niezależności w ocenie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, a także lepsza ochrona przed konfliktami interesów oraz dostęp do specjalistycznej wiedzy i doświadczenia ekspertów z zakresu BHP.

Największą zaletą zatrudnienia firmy zewnętrznej jest oszczędność czasu oraz pieniędzy. Usługi firmy zajmującej się obsługą BHP dodatkowo wliczane są w koszty działalności przedsiębiorstwa) względem.

Jak wybrać zewnętrzną firmę?

Zgodnie z aktualnymi przepisami pracodawca ma możliwość delegowania wszystkich zadań związanych ze służbą BHP na zewnątrz. Wybierając firmę, której powierzamy zadania związane z bezpieczeństwem warto sprawdzić, czy posiada doświadczenie w branży, którą się zajmujemy i czy podchodzi merytorycznie do swoich zadań. W tym celu warto przejrzeć stronę internetową, poczytać rekomendacje, umówić się na wstępne spotkanie.

Korzystając z usług profesjonalnych firm świadczących kompleksowe usługi związane z Bezpieczeństwem i Higieną pracy, przedsiębiorca zyskuje dostęp do stale aktualizowanej bazy wiedzy oraz sprawdzonych na rynku specjalistów o wysokich kwalifikacjach i wieloletnim doświadczeniu.

Interesują Was szkolenia BHP w Rzeszowie? Zachęcamy do kontaktu z BHP Dorada!

BHP Dorada

Zobacz więcej podobnych postów