Konkursy internetowe – jak je zorganizować na blogu?
Porady

Konkursy internetowe – jak je zorganizować na blogu?

Marketing w blogosferze obejmuje dwie perspektywy, zarówno blogera, jak i marketera. Warto być świadomym kwestii dotyczących zarówno jednej i drugiej strony. Oto kilka ważnych spraw związanych z organizowaniem konkursów na blogu. Jak zatem powinno się organizować konkursy internetowe na własnym blogu?

Konkursy internetowe z perspektywy marketera

Udział w konkursach najczęściej bierze się z dwóch powodów. Pierwszy z nich to nagroda. Tak naprawdę im bardziej pożądana i wartościowa, tym więcej chętnych do uczestnictwa. Stąd w miarę możliwości finansowych lepiej zapewnić kilka nagród. Nie muszą być o tej samej wartości. Warto rozważyć opcję nagród pocieszenia. Bywa tak, że zbyt cenna nagroda może zniechęcić do brania udziału w konkursie. Wynika to z tego, że w wielu głowach pojawia się myśl, że z pewnością wiele osób chciałoby taką wygrać. Zbyt duża konkurencja powoduje, że udział w konkursie zwyczajnie nas zniechęca. To właśnie nagrody pocieszenia motywują do spróbowania swoich sił, gdyż ma się świadomość, że jeśli nie nagroda główna to jest jeszcze kilka innych, równie interesujących. Kolejną kwestią, dla której konkursy internetowe cieszą się popularnością to zadanie konkursowe. Tutaj musi występować równowaga między wysiłkiem, a formą. Chodzi o to, by nie było zbyt trudne, ale mimo wszystko angażujące na swój sposób. Najlepiej sprawdzają się takie zadania, które wymagają nieco kreatywności bez podejmowania zbytnio skomplikowanych działań. Jeśli te dwa kryteria zostaną dopracowane to jest duża szansa na to, że konkurs będzie się cieszył dużym zainteresowaniem.

Konkursy internetowe – jak je zorganizować na blogu?

Konkurs z perspektywy blogera

Bloger nie powinien brać na swoje barki całej organizacji konkursu. Chodzi o to, by kwestie prawne powierzyć osobom, które się na tym znają. Pozostałe sprawy będą po jego stronie. Ważne jest to, by konkurs był konkursem, a nie loterią. Wybór pierwszego lepszego zgłoszenia jest loterią. O konkursie mówi się wtedy, gdy wyłonienie zwycięzcy wymagało czasu i subiektywnego wybrania osoby wedle narzuconych w regulaminie kryteriów. Lepiej o tym pamiętać, by nie narazić się na niepotrzebne koszty za pokrycie kary, związanej z organizacją losowania. W Polskim ustawodawstwie (Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych) loteria uznawana jest za hazard. Taką grę należy zgłosić u Dyrektora Izby Administracji Skarbowej i uiścić stosowne opłaty. Dlatego trzeba być tu bardzo wyczulonym na tym punkcie i zorganizować konkurs, w którym o wygranej decydują organizatorzy, a nie los.

Regulamin konkursu

Każdy organizator jest zobowiązany do opracowania regulaminu konkursu, w którym należy umieścić wszystkie ogólne postanowienia. To miejsce, w którym powinna zostać zawarta tożsamość organizatora, czyli pełne dane kto organizuje konkurs, jasno określające podmiot. Kolejna kwestia to czas trwania, czyli konkretne ramy czasowe, w których należy złożyć zadanie konkursowe. Dalej należy opisać warunki uczestnictwa, zadanie konkursowe, nagrody, prawa autorskie i prawa majątkowe do dzieła konkursowego, RODO czy możliwość złożenia reklamacji.

 

 

Zobacz więcej podobnych postów